Obituari





Només he llegit tres obres seves, Tots els noms, Les intermitències de la mort i L'Evangeli segons Jesucrist. La primera, em va captivar completament mentre que la segona em va semblar decebedora, malgrat la idea inicial, tan original. Pel que fa a la tercera, em va caure de les mans, la vaig trobar massa previsible i no tan trencadora, què voleu. Quant a escriptor, doncs, la petita experiència que n'he tingut ha estat irregular. Una altra cosa és la persona, si la distingim de l'artista, és clar. La vida de l'autor. M'ha passat amb alguns escriptors que, en conèixer determinats detalls de la biografia, l'obra se m'ha tornat indigesta. On abans hi admirava l'erudició, després no hi suportava la pedanteria, per dir alguna cosa. I he abandonat la lectura. En el meu cas, pocs autors han resistit aquesta prova del cotó. Saramago no ha estat un d'ells, dit sigui de passada. També pot succeir al revés, naturalment. Llibres que no t'haurien fet ni fred ni calor, et sedueixen perquè l'escriptor, com a personatge, resulta la mar de simpàtic. Per a gaudir de la lletra impresa sense prejudicis, penso que, en un futur, serà més intel·ligent obviar detalls biogràfics, sinopsis i, encara més, crítiques literàries. No és millor deixar que el pas del temps faci la feina?


Comentaris

Clidice ha dit…
totalment d'acord amb el comentari que fas del primer i del segon. Tots els noms encara conserva, per a mi, l'aire màgic que em va captivar. Tanmateix, havent-ne llegit unes 10 obres, t'he de dir que no és un escriptor de bondat regular. Ah! i dels personatges, dels autors, prefereixo saber-ne poques coses, perquè tot el que m'arribarà, i més si resulta tan mediàtic, estarà tan manipulat per adoradors, venedors i detractors que, difícilment, en podem tenir una idea aproximada.

Bona revetlla :)
És cert, en un món tan mediatitzat es fa difícil escollir amb un mínim d'imparcialitat... a mi em passa que cada vegada sento més atracció per escriptors poc coneguts. Si "perds" una mica de temps a les llibreries, segur que descobreixes algun petit tresor...
Ah! Bona revetlla per a tu també!

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia