No posis excuses, estàs malalt



La publicitat de fàrmacs m'inquieta profundament. Fa gairebé un any, parlava de l'ampli ressò mediàtic que tenia la presentació de Priligy, la nova medicació per a combatre l'ejaculació precoç. Recentment, no sé si heu tingut ocasió de veure l'anunci on hi apareix un home que es pregunta pels motius de la seva disfunció erèctil:


-Potser perquè el gos m'està mirant...

-Tal vegada per aquella pel·lícula...

-O l'economia...

-Qui sap si serà una altra cosa...


No posis excuses. Parla amb el teu metge.

(Estàs malalt, no ho sabies? Necessites medicar-te)

Buscar explicacions en l'entorn és equivalent a posar excuses?
Les variables ambientals no influeixen en l'activitat sexual?

En el web de Lilly, es veu clar fins a quin punt focalitzen l'atenció en els aspectes fisiològics, mentre que minimitzen els psicològics. Sorgeixen diversos dubtes, els mateixos de sempre. S'han estudiat a fons els efectes secundaris? Qui ha patrocinat la investigació? Ens informen adequadament, des del punt de vista científic? Es poden permetre, determinades opacitats, quan es publiciten productes relacionats amb la salut?


Comentaris

Traducció del blog