Espriu, el musical


Ricard Gili


Aquest divendres, em vaig enganxar al documental Amb música ho escoltaries potser millor, al Canal 33, que feia un recorregut per l'apassionant procés creatiu, poètic i musical, en el qual es va endinsar Ricard Gili, ànima de la mítica Locomotora Negra.

Gili va composar una cantata jazz inspirada en versos de Salvador Espriu i expressava de quina manera el projecte evolucionava dins seu gairebé de manera biològica, com si fos un llegat que havia de deixar en aquest món. L'espectacle, que compta amb la col·laboració de la Coral Sant Jordi i dos solistes, una soprano mexicana i un tenor africà, porta per títol He mirat aquesta terra i fusiona les seves dues grans passions: Catalunya i el jazz. Aquest musical pretén ser una mirada sobre l'evolució d'un poble, el passat i el seu incert futur.
Tal i com ho va aconseguir Raimon en el seu moment, la música de Gili té l'enorme virtut d'acostar al gran públic l'obra, a estones àrida, de l'autor de La pell de brau. La peça es va estrenar amb gran èxit el mes de març de l'any passat, a Arenys de Mar, l'estimada Sinera, i desconec si la sentirem novament en directe, en motiu del 25è aniversari de la mort del poeta. Entre els molts actes que es celebraran, no m'agradaria perdre-me'l.

Comentaris

Miquel Saumell ha dit…
Quan feia poc que tocaven jo havia anat a la Cova del Drac de “Tuset Street” a escoltar-los. En aquells anys aquest era el carrer més cool i fashion de Barcelona, i es va fer un peli amb aquest nom, amb la Teresa Gimpera. Per cert, l’any que ve farà 40 anys que existeix la Locomotora Negra...
He estat a la Cova del Drac unes quantes vegades (em penso que ara ja no és tan cool...)i he vist la Locomotora en diverses ocasions, aquest projecte sobre Espriu em va semblar realment especial...

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia