Fills vampirs

No sé si heu vist el darrer film de Clint Eastwood. A mi em va semblar una pel·lícula rodona; la persona que m'acompanyava, en canvi, la va trobar insuportable. He llegit les opinions d'alguns internautes i n'hi ha per a tots els gustos. No vull fer cap crítica cinematogràfica perquè de ben segur que em posaria de peus a la galleda; el que em va semblar indiscutiblement interessant va ser que tracta diversos temes socials de gran actualitat, alguns propis dels Estats Units i d'altres de tota la societat occidental. M'agradaria fer esment d'un fenomen que posa damunt la taula i que trobo freqüentment a la meva professió. Es tracta del drama de les persones que es passen la vida treballant per tirar endavant i els fills els surten unes sangoneres despietades. Sembla que esperin que els pares se'n vagin a l'altre barri per rampinyar tot el que puguin. Escrit així, pot sonar fred i exagerat però és el que succeeix a la realitat. Inexplicablement, existeix una progènie ben peixada i protegida que ha estat educada en uns valors ferms i, malgrat tot, no té cap sensibilitat ni respecte cap als més grans. Aquesta mala avinença amb la família provoca moltes depressions entre els avis i àvies. Per sort, els lligams afectius es poden trobar més enllà de les fronteres familiars, tal com li passa al vell rondinaire de Gran Torino: Walt Kowalski descobreix el sentit final a la seva vida en rebre dels veïns l'estimació que li mancava.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia