Lectures granadines



Altre cop a casa, després de tot, he estat de sort. Només arribar, ja ensumo Sant Jordi. Els llibres que tinc entre mans, com no podia ser d'altra manera, porten segell granadí.

A la Huerta de San Vicente, a la botigueta de la Casa-Museo Federico García Lorca, no em vaig poder estar de comprar un Romancero Gitano, una exemplar de Yerma i també una Antología Poética. La visita, dit sigui de passada, va ser curta i lleugera, amb una guia que va oferir una visió força desangelada del petit itinerari. Massa visites per un espai tan reduït, suposo. Vaig preguntar si hi havia una fundació Lorca a la ciutat i em van explicar que, actualment, es troba a Madrid, a la famosa Residencia de Estudiantes, però que properament també n'hi haurà una a Granada.

De l'Alhambra -què es pot dir d'aquest paradís terrenal sense cometre una greu injustícia?-, vaig endur-me els deliciosos i evocadors Cuentos de la Alhambra, de Washington Irving, coneguts relats que connecten les aventures andaluses de l'autor novaiorquès amb la història musulmana i catòlica de l'inoblidable enclavament.

Durant aquests dies, a la Plaza del Campillo, tot baixant fins al río Genil, hi ha una animada fira de llibres, amb parades de les diferents llibreries de la ciutat. Em va cridar l'atenció Intelectuales de consumo, del professor de literatura malagueny José Antonio Fortes, com a proposta més reivindicativa, atès que es tracta d'un assaig contra la complaent cultura oficial. Si Lorca aixequés el cap, potser diria que fa bona falta, en aquests temps que corren...


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia