Florida manifestació


Ahir a la tarda em vaig escapar a Girona a passejar per l'exposició Girona temps de flors, que em va captivar un any més. Quan ja em disposava a marxar, amb el perfum floral encara sota el nas, en el Pont de Pedra, em vaig topar amb un enfrontament entre uns quants manifestants i els Mossos. El grup de la Plataforma Antipatriarcal protestava per la presència de la Plataforma Dret a Viure, de l'Opus Dei, que feia un recorregut per la ciutat. Mentre que els primers estan a favor de l'avortament lliure i gratuït als hospitals, els segons aposten per donar més ajudes a les dones embarassades i són crítics amb la reforma de la llei de l'avortament. Les contundents i desproporcionades forces de l'ordre no van permetre la trobada entre els dos grups i els antipatriarcals es van endur algun cop de porra. Aquella escenificació de les tensions socials que provoca la interrupció de l'embaràs em va semblar una mica d'opereta. Vaig pensar que si ens prenguéssim la molèstia de seure i parlar a fons sobre el tema, tot aquest rebombori es podria evitar. Em temo que també interessa la crispació, més que no pas trobar solucions compartides. No em puc estar de fer esment de les enginyoses ocurrències dels manifestants més progres. En una pancarta, s'hi podia llegir: Traieu els rosaris dels nostres ovaris. Està prou ben trobat...

Foto: M.Lladó. El Punt.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia