La "primera àvia"


Els que llegiu regularment aquest blog, ja sabeu que Barack Obama no és sant de la meva devoció. Més que res em mantinc escèptica respecte la seva talla política. No crec que hi hagi res de dolent en ser escèptica. Al cap i a la fi, m'he passat mitja vida confiant en polítics que, més tard o més d'hora, m'han defraudat. Si alguna cosa se li ha de reconèixer al nou president, és la campanya de valors, més o menys efímera, que ha impulsat arreu del món. El fet que sigui un president afroamericà, no hi ha dubte, omple d'esperança a totes aquelles persones que tant han treballat pels drets civils de les minories i que ara veuen la seva lluita recompensada.

Una notícia que ha despertat el meu interès és el trasllat de Marian Robinson, mare de Michelle i àvia de Sasha i Malia, a la Casa Blanca. És la tercera vegada que hi haurà una "primera sogra" vivint a la residència presidencial. Atès que els pares estan tan enfeinats en els afers polítics, Marian Robinson ha estat una persona clau en l'educació de les nenes. Per aquest motiu, els president i la primera dama volen que segueixi ocupant aquest important paper dins la família. El seu trasllat, de Chicago a Washington, promou el respecte a la tasca de les àvies, essencial perquè la societat tiri endavant. Ja seria hora que se les tingués en compte en la història de la humanitat, que sempre posa l'home en l'epicentre de totes les conquestes. Com deia Margaret Thatcher, dama de ferro britànica: El gall ja pot cantar, que la que pon els ous és la gallina!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia