
Poques vegades tens notícia d'un projecte espontani com aquest, que aglutini tants factors positius per a la qualitat de vida de les persones grans. En primer lloc, potencia l'activitat física i mental. En segon lloc, fomenta la relació social (els terrenys es troben l'un al costat de l'altre). En tercer lloc, s'obtenen verdures i hortalisses, productes frescos i locals, ideals per a una dieta sana i equilibrada. En quart lloc, s'estalvien diners, un valor afegit, si tenim en compte que ens trobem en temps de crisi. Segurament, si ho rumiéssim bé, encara hi trobaríem molts altres beneficis. En definitiva, parlem d'una idea senzilla que fomenta una vellesa activa i satisfactòria. Un exemple que mostra de quina manera la felicitat està feta de petites coses. Cal posar-hi esforç, això si... El benestar no surt gratis!
Comentaris
Primer de tot Ocupació! Per molta gent la jubilació no és una alegria.
I després tot un regitzell de beneficis com has dit tu Clara.
Com a terapeuta ocupacional que sóc l'hort em captiva, és uns dels llocs per treballar-hi molts objectius.
Crec que hauria de ser necessari que tot ajuntament destinés una part minuscula del seu pressupost per mantenir cosetes així. Que hi posessin facilitats.
Qui més qui menys es beneficia de les hortalisses: fills, nets, veins i fins hi tot si un projecte així tirés endavant qui no et diu que la cuina d'una escola, o la cuina d'una residència geriàtrica no ho podria fer servir. Segur que els jubilats encara hi posarien més ganes!