Un parell de regals de reis



Avui m'he llevat de matinada perquè un espetec m'ha desvetllat. He tingut la impressió que les finestres de l'habitació s'havien obert i tancat, de cop i volta. Primer he pensat que era degut al fort vent que bufava però després m'he adonat que es tractava dels Reis d'Orient. M'han deixat dos regals, al peu del llit, ben embolicats, al costat d'unes peles de mandarina i un got d'aigua, que ja era buit. He tret el nas al carrer, per veure si descobria la silueta d'un camell o el pas accelerat d'algun patge, que tombava la cantonada. No hi ha hagut sort. La curiositat només ha servit per glaçar-me la cara. La visita reial ha fet la seva aparició fantasmal i s'ha evaporat, per art d'encanteri. Com us podeu imaginar, el cor em bategava a cent per hora. Ràpidament, he desembolicat el que ja intuïa, per la forma dels paquets. Un parell de llibres. La famosíssima Anatomía de un instante, de Javier Cercas i l'obra gairebé desconeguda del polèmic excoronel Amadeo Martínez Inglés: 23-F. El golpe que nunca existió. He quedat una mica desconcertada, francament. No tinc gaire clar que, aquest any, Ses Majestats hagin entès la meva petició. A la carta, havia escrit, a mà i amb lletra entenedora, que volia dues novel·les. Una de ciència-ficció i l'altra, rigorosament històrica. Ara miro un i altre volum i no sabria dir-vos, exactament, a quina categoria pertany cadascun. Ai, ai, aquests monarques. Sempre amb els seus misteris...







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Dragon Khan com a metàfora

Tertúlia sobre loteria

No abaixem la guàrdia