Quina calor!


No sé com aneu de calor en els indrets des dels quals llegiu aquest blog. Al meu poble, no hi passa ni un alè d'aire, es fa francament difícil de suportar.

La calor pot alterar les funcions vitals i també pot desequilibrar-nos psicològicament. En èpoques estivals pugen els nivells d'irritabilitat i d'angoixa, la qual cosa pot tenir conseqüències diverses, tant a nivell familiar com de parella, per exemple. És important ser-ne conscient i posar en marxa tècniques de relaxació i autocontrol.

Cal recordar que existeixen col·lectius més vulnerables a les altes temperatures: les persones amb malalties cròniques, els treballadors a l'aire lliure que realitzen esforços físics importants, els infants menors de quatre anys i també les persones grans. Tots ells necessiten atencions especials i ser protegits de manera adequada.

Avui us deixo amb uns quants consells bàsics per fer front a les altes temperatures:

  • Beu freqüentment aigua o líquids sense esperar a tenir set, excepte si hi ha contraindicació mèdica. Evita les begudes alcohòliques, les molt ensucrades, el cafè i el te.

  • Refresca't amb una dutxa o, simplement, mulla't.

  • Fes menjars lleugers que t'ajudin a recuperar les sals perdudes per la suor (amanides, fruites, verdures, sucs ...).

  • A l'exterior protegeix-te del sol: Cerca l'ombra, cobreix-te el cap, fes servir roba lleugera i de color clar i un calçat fresc, còmode i que transpiri.

  • Cuida la teva pell amb protectors solars adequats i utilitza ulleres amb filtres ultraviolats.

  • Redueix les activitats físiques intenses a l'aire lliure i durant les hores més caloroses i en el seu cas extrema les precaucions.

  • A casa, baixa les persianes quan el sol incideixi directament sobre les finestres i no les obris quan la temperatura exterior sigui alta.

  • Refresca l'ambient amb ventiladors i sistemes de refrigeració, sempre amb un ús racional dels mateixos.

Comentaris

Traducció del blog